سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

رئیس بنیاد عفاف و حجاب استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه بنیاد عفاف و حجاب باید به ریشه‌ها بپردازد، گفت: حیا و عفاف بر حجاب مقدم بوده و حجاب شاخه‌ای است که از ریشه عفاف و حیا شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در نشست بنیاد عفاف و حجاب استان اظهار داشت: عفاف، حیا و حجاب سه مقوله هستند درحالی‌که ما بیشتر به حجاب می‌پردازیم، درصورتی‌که باید به این مسئله به‌صورت ریشه‌ای پرداخته شود.

وی تصریح کرد: اگر به دو مقوله عفاف و حیا بیشتر پرداخته شود حجاب اصلاح می‌شود؛ زیرا حجاب شاخه‌ای است که از ریشه عفاف و حیا شکل می‌گیرد؛ ازاین‌رو باید به ریشه‌ها بیشتر توجه کنیم تا به‌طور کامل این مسئله حل‌وفصل شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه صورت گیرد، افزود: بنیاد عفاف و حجاب هم باید به ریشه‌ها بپردازد تا شاخه‌ها به‌خودی‌خود رشد کنند و استحکام لازم را بیابند.

وی به رسالت و نقش بنیاد عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: شاید اهداف بنیاد عفاف و حجاب با اهداف برخی از ستادها و بنیادهای دیگر تداخل داشته باشد؛ اما قرار است همه نگاه‌ها و برنامه‌ها در این محور جمع‌بندی شده و کار درزمینهٔ عفاف و حجاب به‌صورت اساسی انجام شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید در استان تحول فکری و عملی درزمینهٔ حجاب و عفاف ایجاد شود، اظهار داشت: در این راستا لازم است اقدامات از ریشه‌ای آغاز و فعالیت‌های فرهنگی را از مهدکودک‌ها و دبستان‌ها شروع کنیم.

وی با بیان اینکه باید بر روی پایه‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری کرده و پای‌بست‌ها را محکم کنیم، گفت: ضروری است راهکارهای نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه احصا و با برنامه‌ریزی درست و اصولی اجرایی شود تا مشکلات در این زمینه برطرف شود.

امام‌جمعه بجنورد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امروز را یکی از ضرورت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمن به ارزش‌های اسلام و مبانی اعتقادی و مذهبی جوانان ما حمله کرده است، باید به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بیشتر توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha